Svar: Barn 13 måneder er glad for te
28. maj 2015
Alder:
13 mdr.
Kære Susanne
Tak for dit brev og dejligt at høre, at du er glad for brevkassen og mine svar:)
Din datter må gerne drikke lidt te. Rigtig mange børn kan faktisk godt lide te og nyder på den måde at få lidt lunt. Det er også godt i perioder, hvor din datter måske er lidt forkølet, hoster lidt og lignende.
Du bør dog give hende te, som er koffeinfri. Det vil kan være bedst med f.eks. kamillete eller hvid te. Hvis du går ind i en velassorteret teforretning kan du dog ofte få mange forskellige slags koffeinfri te, som kan drikkes af børn.
Nogle tilsætter lidt mælk til teen, for at sænke temperaturen lidt. Du skal naturligvis sikre dig, at hun ikke brænder sig.
Te i små mængder burde ikke påvirke hverken hendes mave eller hendes nattesøvn negativt, tværtimod:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske